SKITBIL

Okey, vi börjar med i Lördags.. Jobbade till åtta med Emelie. Stängningen gick kanon :) Lina från järntorget ringde och bjöd med mig ut dom var ett helt gäng som skulle ut från järntorget. Ja, jag är ju inte den som bangar! :)
Hem och duschade och iväg till Pridha, som för övrigt hade en skitfin lägenhet :) massa tjejjer och en kille.. hur kul som helst :)
sen gick vi mot frimis där ali skulle ha fixat in oss på listan.. men så var inte fallet så vi fick skamset backa oss ut kön och insåg att nej vi ställer oss inte i den vanliga kön som sträckte sig ända till ån.. Så stegade vi oss mot strömpis lite halvsura och skeptiska.. Pridha tog täten mot vipkön och in kom vi konstigt nog :D
Hade en kanonkväll med trevliga vänner och jag blev otroligt förvånad och glad över att träffa Dig där! :) Kvällen slutade lika bra som det började :)

Söndagen skulle bli en lugn och skön dag. Jag skulle visserligen till stallet och tvätta, men det behöver inte vara mer ansträngande än vad man gör det.. Så skulle jag bara köra hem dig.. Bilen dör i en korsning och jag tänker vafan.. Men så hoppa han igång igen.. fint tänkte jag han var väl bara lite söndagstrött som alla andra.. Men när jag precis vänt om och skulle köra hem igen så börjar fanstyget att låta som satan och svarade inte på gasen... Tills slut dör bilen och jag blir stående... Fyfan va pinsamt.. öppnar huven och det strömmar rök ur och olja har det sprutat ut överallt.. Pinsamt värre att få stopp sådär. och massor med trafik var det ju tvungen att vara med.. Ringer till min bästa pappa som ska komma för att bärga mig hem.. Så dyker Kalle upp :) så jag blir bogserad av kalle hem. Tack som fan Kalle!
Bilen står nu och skäms i ett hörn på parkeringen här hemma. Ringde till min mekaniker Jesper idag men han svarade inte.. Till 99% så är det topplockspackningen som gått. å det är INTE billigt.. Hoppas han ger mig ett bra pris.. Om det inte är någon annan som vill ta sig an mig och min SKITBIL???

Så idag har jag ringt till Hyresvärden och till Felanmälan och till Jesper.. ujj så duktigt av mig! Har hämtat upp den sista tvätten nu med och duschat.. så ska jag bara till jobbet sen vid halv tolv.. Blir cykeln ett tag nu.. Har pappas traktor (volvo 940) på låns men den är dyr att köra så ska försöka att inte åka en massa..

Såg förövrigt dom nya Johan Falk filmerna igår. Dom var riktigt bra :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0